شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای:

پلیس فتا به کارگروه پایش و کنترل سرویس های ارتباطی ملحق شد

اميدي

دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳:۰۰


رییس پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای پلیس آگاهی کشور گفت: پلیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات – فتا - به کارگروه پایش و کنترل سرویس های ارتباطی که در پی امضای تفاهمنامه میان 8 دستگاه اجرایی و با محوریت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شده است، ملحق شد.

وایمکس نیوز - چندی پیش تفاهمنامه همکاری میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، پلیس آگاهی ناجا، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان نظام صنفی رایانه ای منعقد شد که با تبادل این تفاهمنامه برنامه های تنظیم شده از سوی نهادهای ذیربط در موضوعات مرتبط و مشترک سرویس های ارتباطی در سراسر کشور همسو شده تا علاوه بر جلوگیری از اتلاف منابع و سرمایه ها با تخصیص و تفکیک وظایف و ایجاد همکاری های نزدیک منجر به اعمال نظارتی هماهنگ و منسجم و استقرار فضای سالم رقابتی شود.
در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی، تشکیل کارگروه های مشترک نظارت و اعمال مقررات، ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه یکپارچه پایش و کنترل و نیز رسیدگی به ارجاعات مردمی اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در خصوص حقوق آی سی تی شهروندان از جمله محورهای این تفاهمنامه عنوان شده است.
سرهنگ مهرداد امیدی، رییس پلیس مبارزه با جرایم رایانه ای پلیس آگاهی کشور در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به راه اندازی و آغاز به کار پلیس فتا به عنوان پلیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: هم اکنون زمینه الحاق این پلیس به کارگروه تفاهمنامه پایش و کنترل سرویس های ارتباطی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ماموریت بخشی از جرایم رایانه ای که پیش از این در پلیس آگاهی رسیدگی می شد به پلیس فتا واگذار شده است، ادامه داد: در این راستا پلیس فتا موضوعاتی که تبدیل به جرم رایانه ای می شود و نیز جرایمی که در فضای سایبر صورت می گیرد را قطعا رسیدگی خواهد کرد.
سرهنگ امیدی با بیان اینکه پلیس فتا با نظر مراجع قضایی پاسخگوی تمامی شکایات در حوزه فضای سایبر خواهد بود، افزود: این پلیس با همکاری مشترک با دستگاه های اجرایی در حوزه پایش و کنترل سرویس های ارتباطی فعالیت خواهد کرد.
به گزارش وایمکس نیوز با توجه به گسترش روز افزون و سریع سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در جامعه و اقبال عمومی آن در سطوح مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور در راستای طراحی آینده مبتنی بر تفکر رگولاتوری و ساماندهی و نظارت و حمایت از زنجیره تامین تولید و مصرف، وجود سازوکاری که هماهنگی لازم را بین نهادهای اجرایی بر پایش و کنترل سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات به تفکیک وظایف هر دستگاه ایجاد کند، امری ضروری به نظر می رسد.
براین اساس تفاهم نامه رگولاتوری با هدف پایش و کنترل سرویس های ارتباطی از جمله عرضه خدمات اینترنت، ارایه خدمات عمومی اینترنت پرسرعت، خدمات عمومی انتقال دیتا از طریق ارتباطات ماهواره ای، خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین المللی، وایمکس، موبایل و تلفن ثابت بر اساس قانون مستلزم اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنظیم شده است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو